Evenementeneiland

Het eiland in de klaverbladvijver is de ideale plek voor grote evenementen. Op het eiland kan ook een luxekadertent met alle nutsvoorzieningen opgesteld worden. Het eiland en de tent kun je samen of apart huren.  

Evenementeneiland

  • Oppervlakte: ongeveer 5 hectare
  • Te voet bereikbaar via 4 brugjes
  • Met de vrachtwagen bereikbaar aan één kant, via een afgevlakte brug
  • Gemakkelijk af te sluiten
  • Twee ingangen van het eiland zijn met elkaar verbonden door een asfaltweg
  • Twee verharde oppervlaktes van ongeveer 5000 m² met grastegels voor podium, cateringwagens, toiletwagens.
  • 7 stroomcabines, strategisch verspreid over het terrein
  • 7 brandkranen waaraan een koppelstuk kan van 3 geka-koppelingen en 1 brandslangaansluiting

Kadertent

  • Type: aluminium kadertent
  • Capaciteit: maximaal 1100 personen
  • Oppervlakte: 1375 m² (55 x 25 m)  + inkomtent van 25 m² (5 x 5 m)
  • Hoogte zijkant binnen: ongeveer 2,8 m
  • Vloer met kabelgoten
  • Verlichting: 2 halogeenspots
  • Verwarming
  • Aangebouwd sanitair blok
  • Drie elektrische verdeelkasten van 3 x 400 V+ N + PE, waarvan 2 kasten met 100 Kva vermogen en 1 kast met 120 Kva vermogen, telkens voorzien van deze CE-stopcontacten:
    • 1 x 63 A driefasig + N + PE
    • 1 x 32 A driefasig + N + PE
    • 24 monofasige stopcontacten
  • De tent kan verdeeld worden in twee compartimenten. De tussengevel heeft een dubbele toegangsdeur.
  • Aanpalend terrein van 60 x 20 m aan de oostkant van de tent inbegrepen (bijvoorbeeld voor springkasteel of terras).

Andere locaties

Naast het eiland komen ook andere plaatsen in het domein in aanmerking voor je evenement. De locatie kies je in overleg met de uitbaters van het domein. De prijzen krijg je op aanvraag en hangen af van de aard van je vereniging, de nodige logistieke ondersteuning, de commerciële doeleinden en het verwachte aantal bezoekers. Voor meerdaagse evenementen is korting mogelijk.

Prijzen

Evenementeneiland en kadertent

* De dag voor en na de huurperiode zijn inbegrepen om opbouw en afbraak mogelijk te maken.

** De prijs voor de huur van een deel van de tent of voor de hele tent is dezelfde.

Extra's

Voorwaarden en verplichtingen

  • Elke organisator moet een vergunning krijgen van de gemeente Wachtebeke.
  • Organisatoren zijn verantwoordelijk voor schade door de georganiseerde evenementen.
  • De evenementen mogen andere gebruikers van het domein niet hinderen.
  • De organisator moet de wettelijke geluidsnormen naleven.
  • Alle vergunningen, verzekeringen, machtigingen, verplichtingen tegenover Sabam zijn ten laste van de organisatoren.
  • De organisator moet een verzekering burgerlijke en contractuele aansprakelijkheid en een brandverzekering nemen.
  • Denk aan het milieu. Het domein stelt verschillende formules van afvalverwerking voor. We bekijken samen welke formule het gunstigst is.

Handig om te weten

  • Vraag de organisatie van je evenement minstens 4 maanden vooraf schriftelijk aan.
  • We behandelen aanvragen in volgorde van ontvangst.
  • Je aanvraag is pas definitief na bevestiging en na betaling van een voorschot van 25 %.
  • Je kunt 2 weken een optie nemen op een datum. Bevestig die datum uiterlijk 6 maanden vóór je evenement.

Stel een vraag