Schoolteam

Jolien Roef

Jolien.roef@richtpuntbuggenhout.be

052 40 94 41

De directeur is de kapitein van het schip. Samen met het voltallige team zet zij het beleid van de school uit en geeft mee richting aan de school. De directie staat open voor communicatie en is op de hoogte over het reilen en zeilen van de school.

Secretariaat

info@richtpuntbuggenhout.be

052 40 94 40

De mensen op het onthaal geven elke dag het beste van zichzelf om alle administratie van leerlingen te ordenen en te structureren. Ze ontvangen de telefoons, coördineren alle vragen naar de juiste personen en ontvangen alle briefwisseling van leerlingen.

TAC

Ronny De Schrijver

Ronny.deschrijver@richtpuntbuggenhout.be

052 40 94 42

De TAC houdt de veiligheid van eenieder in het oog op school. Veiligheid is primair voor de TAC. Hij volgt dan ook alles nauwgezet op. Het overzicht bewaken over de infrastructuur van de school, materiaalbeheer… zijn maar een paar voorbeelden wat onder de functie van TAC valt. Bovendien ondersteunt de TAC beleidsmatig mee.

Leerlingenbegeleiding

Ilonka Meyers

Ilonka.meyers@richtpuntbuggenhout.be

052 40 94 45

De leerlingenbegeleider ondersteunt op individueel niveau. Elke vraag rond welbevinden of pesterijen komt bij de leerlingenbegeleider terecht. Er is steeds leerlingenbegeleiding aanwezig op school waar leerlingen terecht kunnen zodat ze niet met een volgeladen rugzak in de klas terechtkomen. In de leerlingenbegeleiding kunnen leerlingen terecht om even tot rust te komen wanneer ze het nodig hebben of voor een goed gesprek.

De leerlingenbegeleider wordt echter ook opgeroepen wanneer het moeilijk loopt. Wanneer leerlingen over de schreef gaan, ondersteunt de leerlingenbegeleider de leerkracht. Op deze manier geven we samen een signaal dat gedrag soms niet gepast is. Het sanctionerende luik vinden we dan ook terug bij de leerlingenbegeleider.

Orthopedagogen

Ann
Katrien

Ann Van Neyghem: Ann.vanneyghem@richtpuntbuggenhout.be - 052 40 94 45

Katrien Vandendriessche: Katrien.vandendriessche@richtpuntbuggenhout.be - 052 40 94 45

De orthopedagoog volgt de leerlingen op in het geheel. Hoe loopt het op vlak van gedrag en op vlak van leren? Waar is ondersteuning nodig? De orthopedagoog probeert het geheel vast te houden. Leerkrachten en leerlingen worden hierin ondersteund en indien nodig zal er doorverwezen worden naar het CLB. De orthopedagoog zal ook met ouders rond leerlingen in gesprek gaan samen met leerkrachten/leerlingenbegeleider/CLB over toekomsttrajecten van leerlingen binnen de school.

Naast het overzicht behouden en ondersteunen van leerkrachten, zet de orthopedagoog in op een aantal sociale vaardigheden. Met kennis van rots en water, coöperatieve werkvormen en een psychotherapeutische achtergrond, werkt ze klastrajecten of individuele trajecten op maat uit.

Auti-coach

Logo's