Raden

Klassenraad

De klassenraad staat in voor de  begeleiding van en het onderwijs aan een bepaalde leerlingengroep of individuele leerling.

De klassenraad bestaat uit:

• De klastitularis
  • De Bijzondere Leerkracht Individueel Onderwijs (BLIO)
  • De betrokken leerkrachten
  • Paramedici
  • De voorzitter: de directeur of de orthopedagoge

Kan uitgebreid worden met een lid van het CLB om de klassenraad te adviseren.

Ouderraad

De ouderraad kan, op vraag van de school, advies uitbrengen; maar ook op eigen initiatief de school adviseren over alle thema's waarvoor de school bevoegd is.

De ouderraad houdt alle ouders op de hoogte van zijn standpunten en activiteiten. Wil je graag lid worden van de ouderraad? Mail naar info@kiempuntbuggenhout.be

Leerlingenraad

De leerlingenraad is een adviesorgaan die de communicatie bevordert tussen leerlingen, de directie en leerkrachten. Op die manier creëert de leerlingenraad optimale ontplooiingskansen voor alle leerlingen.

Gezien de jeugdige leeftijd van de leerlingen en de eigenheid van het buitengewoon basisonderwijs, is de leerlingenraad samengesteld uit leerlingen uit de hoogste pedagogische klassen (11- tot en met 13-jarigen).

Schoolraad

De schoolraad bestaat uit:

• Vertegenwoordigers van de ouders
  • Schoolpersoneel
  • De lokale gemeenschap

De vertegenwoordigers van de ouders zijn te bereiken op De schoolraad heeft een advies- en overlegbevoegdheid t.o.v. de school. Over de algemene organisatie en de werking van de school oefent de raad zijn bevoegdheden rechtstreeks uit tegenover de directeur.

De schoolraad bestaat uit:

• Vertegenwoordigers van de ouders
  • Schoolpersoneel
  • De lokale gemeenschap

De vertegenwoordigers van de ouders zijn te bereiken op info@kiempuntbuggenhout.be.

Kiempunt campus Buggenhout