De Provincie Oost-Vlaanderen neemt maatregelen tegen corona. Blijf op de hoogte: www.oost-vlaanderen.be/corona

Aquasport

Aquajoggen

Aquajoggen is een vorm van conditietraining. Je loopt in het water met een wet belt. Daarmee blijf je in het water rechtop.

 

Hoe ga je te werk?

  • Trainingsschema’s en een wet belt vind je bij een medewerker of redder van het zwembad.
  • Je volgt een schema in je eigen ritme. Verder heb je geen begeleiding nodig.
  • 2 of 3 keer per week in eigen tempo trainen is ideaal om resultaat te boeken.
  • Bekijk gerust deze aquajogging oefeningen om je voor te bereiden.

 

Voordelen?

  • Ideaal om te revalideren na een blessure
  • Je kunt aquajoggen als krachttraining of afwisselen met je gewone training.
  • Je gewrichten worden niet belast doordat er geen contact met de grond is.
  • Je moet meer kracht zetten door de hogere weerstand van het water.
  • Het aantal hartslagen in het water is zo’n 10 tot 20 slagen per minuut lager dan op het land.

 

Wanneer?

Tijdens de openingsuren van het zwembad, vóór 18.30 uur.

 

Prijs

Je betaalt enkel toegang.

Aquafitness

Aquafitness staat voor 'bewegen in het water'. Het heeft tal van voordelen: het water zorgt voor weerstand waardoor je je conditie verbetert en je spieren verstevigt. Daar komt nog bij dat de impact op je gewrichten in het water minimaal is en de kans op blessures dus een stuk kleiner dan 'op het droge'. 

De aquafitness gebeurt in groep en onder begeleiding van een lesgever.

 

Wanneer?

Op woensdag: van 9 tot 09.45 uur of van 10.15 tot 11.00 uur

  • Tijdens de schoolvakanties enkel van 9 tot 10.00 uur
  • Geen aquafitness tijdens de zomervakantie

 

Prijs

3,50 EUR/beurt

 

Hoe betalen?

Via de webshop (breng je ticket mee op je smartphone of print het af en scan aan de gates).

Sixty Fit

Opgelet: Door de coronamaatregelen kunnen we dit in 2020 niet meer organiseren.

Baantjes trekken op eigen tempo in gereserveerde banen voor 60-plussers.

 

Prijs

Je betaalt enkel toegang.

Stel een vraag