Veelgestelde vragen
Algemeen
Ik wil reserveren. Hoe werkt het?
- De hoofdverantwoordelijke van de vereniging maakt een account aan - 1 account per vereniging.
- Na goedkeuring door de uitleendienst ontvang je een e-mail voor verificatie van het opgegeven e-mail adres.
- Bevestig je mailadres met een klik op de link in de e-mail.
- Je kunt pas inloggen om materiaal te ontlenen als je je e-mailadres hebt bevestigd en je account goedgekeurd is door de uitleendienst.
- Je kan zelf gebruikers toevoegen en uitnodigen. Zij krijgen dan een eigen login en wachtwoord en kunnen bestellen voor jouw vereniging.
Ik ben lid van een vereniging, hoe kan ik materiaal reserveren?
- De hoofdverantwoordelijke kan via zijn online account 1 of meerdere leden, contactpersonen uitnodigen.
- De contactpersoon ontvangt een uitnodiging via e-mail van het systeem en kan zo alles afwerken.
Ik ben lid van meerdere verenigingen?
- Je kan dit niet via de website doen. Contacteer hiervoor de uitleendienst via e-mail of telefoon.
Kan ik mijn gegevens wijzigingen?
- Een contactpersoon kan zijn persoonlijke gegevens online wijzigen.
- De hoofdverantwoordelijke kan zijn persoonlijke gegevens en de gegevens van de vereniging online wijzigen.
Ik stop als lid in de vereniging, wat nu?
- De hoofdverantwoordelijke van de vereniging kan in zijn online-account jou als contactpersoon verwijderen.
- Je ontvangt een e-mail met de melding dat je account verwijderd is. Nu kan je niet meer inloggen.
De hoofdverantwoordelijke stopt, wat nu?
- Je kan je rol nog niet doorgeven aan een contactpersoon. Dit werkt nog niet op de webshop.
- Maak een contactpersoon aan en nodig dit uit.
- Neem contact op met de uitleendienst om deze contactpersoon in te stellen als hoofdverantwoordelijke.
Mijn account staat geblokkeerd?
- Na 3 mislukte inlogpogingen staat je e-mailadres geblokkeerd.
- Contacteer de uitleendienst via telefoon 09 253 40 38 of mail naar info@uitleen.oost-vlaanderen.be met de vraag om je e-mailadres te ontgrendelen.
Waarom moet ik m'n identiteitskaart laten uitlezen als ik materiaal ophaal?
- De uitleendienst wil exact weten wie het materiaal heeft opgehaald, dit om discussie bij mogelijke schade of diefstal te vermijden.
- Bij het inlezen van de id kaart worden enkel de hoogstnoodzakelijke gegevens tijdelijk, versleuteld en GDPR conform bewaard.
- 14 dagen na afhandeling van het dossier worden de versleutelde gegevens automatisch gewist.
- Indien de klant weigert om de identiteitsgegevens te laten uitlezen zal de postverantwoordelijke de uitlening weigeren, het huurgeld blijft verschuldigd.
Wat is het verschil tussen het online account van de hoofdverantwoordelijke en een contactpersoon?
- De hoofdverantwoordelijke kan alles: aanvragen wijzigen, annuleren, gegevens wijzigen, facturen opvragen...
- Contactpersonen: kan voorlopig enkel zijn gegevens wijzigen en bestellingen maken. Je ziet geen bestellingen. De hoofdverantwoordelijke krijgt ook een e-mail bij een bestelling.
Het lukt niet om in te loggen?
Nadat je je vereniging hebt geregistreerd ontvang je na enkele minuten een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Heb je die e-mail niet gekregen kijk dan in je spam.
Wij moeten eerst je registratie nakijken, je ontvangt een e-mail als dit is gebeurd.
Ik ben mijn paswoord vergeten?
Ga naar inloggen en klik op 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten'. Opgelet als je een e-mail adres invult die niet in onze database zit zal je geen e-mail krijgen maar ook geen foutmelding.
Bestellingen
Kan ik mijn bestelling annuleren?
- Je kan je bestelling altijd annuleren maar hoe later je annuleert hoe meer kosten.
- Tot 20 kalenderdagen voor afhalen kosteloos.
- Vanaf 19 kalenderdagen tot 7 kalenderdag voor afhalen betaal je 50% van het huurgeld als annulatiekost.
- Vanaf 6 kalenderdagen voor afhalen is het volledige bedrag verschuldigd.
Kan ik artikelen verwijderen aan een bestaande bestelling?
Ja, maar er komen kosten bij cfr annulatie hoe later je annuleert.
Kan ik mijn ophaal- of retourdatum wijzigen?
- Ja, op voorwaarde dat de artikelen vrij zijn.
- De huurprijs is steeds voor een periode van 7 kalenderdagen. Indien deze periode overschreden wordt, komt er automatisch een 7-daagse huurperiode, een extra huurprijs, bij.
Kan ik artikelen toevoegen aan een bestaande bestelling?
Nee dat kan niet. Je kan wel een nieuwebestelling maken en het bestelnummer waar je wil aanvullen vermelden in de opmerkingen. Wij voegen deze dan samen.
Kan ik online materiaal reserveren in meerdere uitleenposten?
- Ja, je maakt hiervoor een nieuwe bestelling.
- 1 gezamenlijke bestelling voor verschillende uitleenposten is niet mogelijk.
- Eenmaal de uitleenpost gekozen en er liggen 1 of meerdere artikelen in je winkelmandje, kun je toch van uitleenpost wisselen.
- Opgelet, wisselen van uitleenpost = de geselecteerde artikelen worden verwijderd uit je winkelmandje.
Betaling van het huurgeld
- Voorlopig kan je enkel online betalen bij het plaatsen van de bestelling.
- Steden en gemeenten betalen het huurgeld via factuur. Ze kunnen bij de bestelling hun referentie invullen, deze komt mee op de factuur.
- Het lukt niet om te betalen? Zorg dat je pop-ups toelaat in je browser, het betaalvenster komt namelijk in een pop-up.
Afhalen en terugbrengen
- Je komt het materiaal zelf ophalen op de afgesproken ophaaldatum.
- Je brengt het materiaal zelf terug op de afgesproken retourdatum.
- De Provincie Oost-Vlaanderen levert geen materiaal op locatie.
- De klant laadt het materiaal zelf in en uit. Voorzie daarvoor voldoende personen.
- De afhaler dient bij afhaling zijn/haar identiteitskaart te laten inlezen.
- Het materiaal wordt proper meegegeven, breng het ook proper terug.
- Vuil materiaal bij retour wordt gefactureerd.
- Draag zorg voor het uitgeleende materiaal.
- Het materiaal is niet verzekerd, dat moet je zelf voorzien.
Materiaal
Ik krijg het toestel niet aan de praat?
Kijkt eerst in de bijgevoegde handleiding en volg de stappen.
Ontbreekt de handleiding scan dan de QR-code en je komt automatisch op onze website op de pagina van het toestel. Je vindt daar de handleiding.
Is de elektriciteit in orde?
Bel de uitleendienst: 09 253 40 38.
Het toestel blijkt defect?
Meldt dit via e-mail aan info@uitleendienst.oost-vlaanderen.be en voeg foto’s toe.
Hoe ver moet mijn beamer van het scherm staan?
Op de webshop bij omschrijving vind je een calculator.
Transport
- Op de webshop staan de afmetingen en gewicht van het materiaal vermeld. Voorzie een geschikt vervoermiddel die voldoende groot is.
- Op de website en in je bevestigingsbrief staat vermeld welk materiaal in een aanhangwagen mag. De aanhangwagen moet geschikt zijn voor het te vervoeren gewicht, proper en in degelijke staat. De goederen moeten vastgelegd en afgedekt met een zeil vervoerd worden.
- Alle materiaal moet droog terug gebracht worden.
Verkoop oud materiaal
De uitleendienst verkoopt oud materiaal. De stukken zijn gemiddeld 10 jaar oud en werden intensief gebruikt. Alle stukken worden verkocht in de huidige staat en aan een vaste prijs. Je kan het materiaal bekijken en bestellen in de webshop.
- Hoe koop ik materiaal aan?
Log in met je account op de webshop. Heb je nog geen account volg dan de stappen onderaan deze pagina.
- Ga naar Uitleendienst Gent
- Kies de categorie 'tweedehandsverkoop'.
- Vul de Periode in, terugbrengdatum is van geen belang maar je moet er wel een kiezen.
- Open de producten die je wil kopen en leg ze in je winkelmand.
- Kies een afhaalmoment EN terugbrengmoment (irrelevant).
- Vul verder de gevraagde info in.
- Betaal online.
- Na betaling ontvang je een bevestiging, je factuur vind je terug in je account bij 'Facturen'.
- Kom het materiaal ophalen op het afgesproken tijdstip.
- Als je niet afhaalt op het afgesproken tijdstip vervalt je aankoop. Wil je een terugbetaling dan vraag je die aan via e-mail.
Hoe maak ik een account aan?
- Ga naar de webshop en klik op registreren rechts boven.
- Registreer je vereniging als je een Oost-Vlaamse vereniging bent. Anders kies je voor Individu dan kan je enkel oud materiaal kopen.
- Wij kijken je registratie na en sturen je een bericht.