Wedstrijd Hanske de Krijger

De Hanske de Krijger-wedstrijd voor kappersscholen is al meer dan 30 jaar een begrip in de Belgische kapperswereld. De wedstrijd is genoemd naar Hanske de Krijger, het hoofdpersonage uit de stadslegende van de stad Oudenaarde. Kappersscholen van de kust tot diep in Wallonië zakken dan af naar Oudenaarde. Met gemiddeld 400 deelnemers is het één van de grootste schoolwedstrijden in het land.

Richtpunt campus Gent - Oudenaarde, locatie Oudenaarde organiseert deze scholenwedstrijd jaarlijks, in het begin van mei, samen met haar oud-leerlingenbond (OLB). Een jury van leerkrachten van de deelnemende scholen en professionals beoordeelt de geleverde prestaties.

Inschrijven

De voglende editie vindt plaats op maandag 22 april 2024. Het inschrijvingsformulier is binnenkort beschikbaar op de website. De plaatsen worden toegekend op basis van de inschrijvingsdatum.

Hoe inschrijven?

1. Download het inschrijfformulier
  2. Vul in
  3. Mail het ingevulde formulier naar inschrijvingenhdk@richtpuntoudenaarde.be

Voorwaarden en meer informatie over de proeven vind je in het wedstrijdreglement.

Betaling

Betaal je inschrijving vooraf op rekeningnummer: IBAN: BE06 2850 2421 0522. BIC: GEBABEBB met vermelding ‘Hanske de Krijger’ + naam van de school. De inschrijvingsprijs per wedstrijd per leerling is 18 EUR.

Voor wijzigingen na de uiterste inschrijvingsdatum is er een administratieve kost van 10 EUR. In geval van annulatie worden de inschrijvingskosten niet terugbetaald.

Dit was editie 2022

Bekijk de winnaars bij elke proef. Bekijk alle foto's van de editie 2022.

Proeven

Er zijn waren 7 proeven: