Noor

Noor Bashir Bibi is één van onze OKAN-leerlingen. Hij is pas een half jaar in ons land en zit bij ons in de Delta-klas.

Zijn verhaal

"Ik ben 13 jaar oud en kom uit Pakistan", vertelt hij. "Via een vriend van mijn papa die over Richtpunt Campus Gent Henleykaai praatte, leerden wij de school hier kennen. Ik heb familie in Gent en in Pakistan. Samen met mijn ouders en mijn twee broers woon ik hier. Ik heb in deze mooie stad al veel vrienden gemaakt, maar natuurlijk mis ik ook nog mijn vrienden in mijn thuisland.

Nederlands studeren en ook sporten vind ik leuk op deze school. Juf Leila helpt mij altijd bij de lessen Nederlands. Ook van de opvoeders krijg ik heel wat hulp en goede raad. Na schooltijd speel ik graag cricket en volleybal. Van mezelf vind ik dat ik vlug dingen bijleer, en dat ik snel en vlot mijn huiswerk kan maken. Wat ik later wil studeren en wil doen, heb ik nog niet beslist. Eerst wil ik hier op school een goede basis leggen voor mijn toekomst."