Inschrijven

Inschrijven in het 1ste jaar

Aanmelden voor schooljaar 2024-2025

Tussen 25 maart (9 uur) en 19 april (16 uur) 2024 kan je je kind aanmelden voor onze school Richtpunt campus Gent op de onderwijswebsite van Stad Gent. Aanmelden kan zowel voor 1A als 1B.  Op welke dag of uur je aanmeldt is niet van belang, zolang het in die periode gebeurt.

Hoe werkt het?

• Duid meerdere scholen aan en zet ze in volgorde van voorkeur.
  • Als onze school je voorkeur geniet, zet je onze school op de eerste plaats. Je vindt onze school in het aanmeldingssysteem onder de naam: Richtpunt campus Gent.
  • Meerdere scholen aanduiden vermindert de kans op een plaats in de school van voorkeur niet.
  • Als je niet aanmeldt, kan je je kind pas vanaf 14 mei 2024 (9 uur) inschrijven in een school met nog vrije plaatsen. Het aantal scholen met vrije plaatsen zal op dat moment beperkt zijn.
Meer info vind je op de onderwijswebsite  van Stad Gent.

Inschrijven

Kreeg je kind na aanmelding een plaats toegewezen op onze school? Kom dan inschrijven! Wat je allemaal meebrengt, vind je onderaan.

Toelatingsvoorwaarden

• Je beschikt over een getuigschrift basisonderwijs.

1B

• Je hebt het zesde leerjaar van het basisonderwijs beëindigd maar geen getuigschrift.
  • Je volgde geen zesde leerjaar basisonderwijs, maar je wordt 12 jaar uiterlijk op 31 december volgend op aanvang van het schooljaar.
  • Je komt uit het BLO of het BUSO en behaalde geen getuigschrift basisonderwijs. Je beschikt wel over:
    • een gunstige beslissing van de toelatingsklassenraad.
    • een akkoord van je ouders die vooraf het advies van het CLB ontvangen.

Inschrijven in het 2de tot 7de jaar

Je kan langskomen op school voor een vrije inschrijving voor schooljaar 2024-2025.

• Tot en met 30 augustus kan je je elke werkdag komen inschrijven van 9.00 tot 16.45 uur.
  • De lokalen J.102 en J.103 waar je kan inschrijven, bereik je het gemakkelijkst via de Abdisstraat 56.
  • Vanaf 1 september kan je je inschrijven van maandag tot donderdag van 9.00 tot 15.45 uur en op vrijdag tot 14.45 uur in het leerlingensecretariaat in de Abdisstraat 56.

Breng onderstaande zaken zeker mee.

Nog vragen? Neem contact op met de school via het nummer 09 267 12 10. Onze onthaalmedewerkers helpen jou graag verder.

Inschrijven OKAN

Toelatingsvoorwaarden

• Je verblijft maximaal één jaar ononderbroken in België.
  • Je thuistaal of moedertaal is een andere taal dan Nederlands.
  • Je volgde maximaal negen maanden onderwijs in een school met het Nederlands als onderwijstaal.
  • Je beheerst de onderwijstaal onvoldoende om de lessen goed bij te wonen.
  • Je wordt minstens 12 jaar of hoogstens 17 jaar uiterlijk op 31 december volgend op de aanvang van het schooljaar.

Wat breng je mee?

Voor de inschrijving ter plaatse heb je nodig:

• Je elektronische identiteitskaart
  • Je behaalde attest of eindbeslissing van je vorige school
  • Naam en telefoonnummer van de huisarts
  • Je laatste rapport
  • Ben je geen 18? Laat je dan vergezellen door een ouder, voogd of oudere broer of zus