Scholengemeenschap

Kiempunt campus Eeklo is lid van de Scholengemeenschap Meetjesland.

De scholengemeenschap is een vrijwillige samenwerking tussen scholen. De provinciale buitengewone basisscholen vormen scholengemeenschappen met basisscholen van het gemeentelijk en stedelijk onderwijs in de regio. Zo een scholengemeenschap wordt bestuurd door een beheerscomité waarin elk schoolbestuur één lid afvaardigt.

Het doel van een scholengemeenschap is het verhogen van het draagvlak van de betrokken scholen, een transparanter studieaanbod aanbieden, de beschikbare middelen efficiënter gebruiken en een beter management. We werken samen op vlak van zorg, ICT en beleid.

De Scholengemeenschap Meetjesland is een samenwerkingsverband tussen 4 basisscholen van de gemeentebesturen van Assenede, Lievegem, Sint-Laureins, Zelzate en van 2 basisscholen buitengewoon onderwijs van de Provincie Oost-Vlaanderen (Kiempunt campus Eeklo en Assenede).

Deze scholengemeenschap bestaat uit:

• Gemeentelijke Basisschool Het Anker in Boekhoute en De Duizendpoot te Bassevelde
  • Gemeentelijke Basisschool Lievegem ('t Eeksken en Vinderhoute)
  • Gemeentelijke Basisschool De Regenboog in Sint-Laureins (Sint-Laureins en Watervliet)
  • Gemeentelijke Basisschool Het Krekeltje en De Krekel in Zelzate
  • Kiempunt campus Assenede