Wegens onderhoudswerken zal de website op maandag 10 april niet toegankelijk zijn vanaf 8u.
Dit zal vermoedelijk de hele dag duren.
Je bent hier: Home > piva eGov > Archivering

Archivering

Piva eGov biedt een dienstverlening aan omtrent archivering ten dienste van de Oost-Vlaamse lokale besturen.
Kennis- en ervaringsuitwisseling, het aanbieden van structuur, de nodige expertise en het implementeren van een digitaal platform met bijhorende dienstverlening staan hierbij centraal.

Waarom deze dienstverlening?

  1. Er bestaat een wettelijke verplichting om een archief bij te houden, met eisen naar duurzame, integrale en integere bewaring van digitale bestuursdocumenten (archiefdecreet 9 juli 2010).
  2. Een adequaat digitaal platform is een voorwaarde voor efficiënte en effectieve dienstverlening.
  3. Samenwerking zal leiden tot een meer kwalitatieve en kostenefficiënte oplossing.

In 2017 wordt deze dienstverlening opgestart vanuit piva eGov samen met de belangrijkste stakeholders:

  • de Oost-Vlaamse lokale besturen,
  • Digipolis Gent
  • en de Vlaamse Overheid.

Onze samenwerking begint nu!

Wij gaan graag het gesprek aan met de Oost-Vlaamse lokale besturen om dit initiatief samen verder vorm te geven. Contacteer ons voor een eerste verkennend gesprek!

Contact

Top

PAC Het Zuid
Woodrow Wilsonplein 2
9000 Gent

tel.: 09 267 70 02
e-mail: eGovArchivering@oost-vlaanderen.be

Medewerkers

Top

Tom Roten
archief-projectverantwoordelijke